Het Verzamelen van Rrtikelen Over Onderwijs

 

Theorieën over Verloren

Er zijn twee theorieën over vergeten wie naar voren gebracht door John W. Santrock (2009), te weten:
 
1.
Interferentie theorie (Interferency Theorie)
Staten, dat we vergeten niet omdat we eigenlijk verloren het geheugen van de opslag, maar vanwege andere informatie de weg van wat wij proberen te onthouden.
 
2.
Verloren Theorie (Decay Theorie)
Nieuwe leren heeft betrekking op de creatie van "het geheugen sporen" neurochemie, die op hun beurt zullen worden vernietigd. Dus deze theorie suggereert dat na verloop van tijd zijn verantwoordelijk voor onze vergeetachtigheid over iets.

Dimyati Mahmud (2009) zegt dat er twee soorten van het geheugen, te weten:
 
1. Korte-termijn geheugen
Informatie verloren gaat (vergeten) van het korte termijn geheugen is volledig verdwenen en wordt veroorzaakt door de verstoring en tijd.
 
2. Lange-termijn geheugen
Informatie die is opgeslagen in de lange-termijn geheugen gaat nooit verloren en altijd herinnerd worden zolang de omstandigheden goed zijn.

Verschillende strategieën kunnen worden gebruikt om leerlingen te verbeteren geheugen: 
  1. Motiveren leerlingen om het materiaal te begrijpen in plaats van onthouden herinneren. 
  2. Lerenden hulp krijgen bij het organiseren van wat ze in hun geheugen. 
  3. Leer geheugensteuntje strategieën, namelijk een geheugensteuntje voor het oproepen van informatie.

Comments :

0 comments to “Theorieën over Verloren”

Post a Comment

Zoeken in deze blog

Populaire berichten vandaag