Het Verzamelen van Rrtikelen Over Onderwijs

 

Voordelen van het leren Psychologie Onderwijs voor leraren en toekomstige leerkrachten

Voordelen van het bestuderen van educatieve psychologie voor leerkrachten en toekomstige leerkrachten kan worden onderverdeeld in twee aspecten, namelijk: 
A. Voor het bestuderen van de situatie in het leerproces 
Educatieve psychologie draagt ​​veel bij aan leraren en toekomstige leerkrachten om de efficiëntie van het leerproces te verbeteren op verschillende omstandigheden, zoals hieronder:

1) Inzicht in individuele verschillen (van studenten) 
Een leraar moet omgaan met een groep leerlingen in de klas met de nodige voorzichtigheid, omdat de kenmerken van elke leerling is anders. Het is daarom erg belangrijk om de verschillende kenmerken van de leerlingen te begrijpen op verschillende niveaus van groei en ontwikkeling tot effectief leren en efficiënt te creëren. Educatieve psychologie kan helpen leerkrachten en toekomstige leerkrachten in het begrijpen van de verschillen in leerlingkenmerken.
 

2) Oprichting van een gunstig leerklimaat in de klas 
Goed begrip van de klas gebruikt worden in het leerproces helpt leerkrachten om materiaal effectief te leveren aan studenten. Klimaat dat bevorderlijk is voor het leren moeten worden gecreëerd door de leraar, zodat het leerproces effectief kan worden uitgevoerd. Een leerkracht moet weten wat de juiste beginselen in het onderwijzen en leren, een andere aanpak in het onderwijs om het leerproces beter. Educatieve psychologie speelt een rol in het helpen van docenten om sociaal-emotionele klimaat dat bevorderlijk is voor in de klas te creëren, zodat het proces van het leren in de klas effectief kan zijn.
 

3) Selectie van leren strategieën en methoden 
Werkvormen zijn gebaseerd op de kenmerken van de studievoortgang. Educatieve psychologie kan helpen leraren bij het bepalen van de strategie of methode van het leren van de juiste en passend is, en in staat om betrekking op de kenmerken en de uniciteit van het individu, de vorm van leren en leerstijlen en niveaus van ontwikkeling worden ervaren door de leerling.
 

4) advies te geven om studenten
Een leraar moet spelen verschillende rollen in de school, niet alleen in de uitvoering van het leren, maar ook fungeren als mentor voor de leerlingen. Begeleiding is de aard van de steun die aan studenten om problemen die zij ondervinden op te lossen. Kennis van onderwijspsychologie kunnen leraren onderwijs-en beroepskeuze begeleiding nodig voor studenten van verschillende leeftijden.
 

5) Evalueer Leerdoelen 
Leraren moeten twee belangrijke activiteiten in de klas als het onderwijzen en evalueren. De evaluatie helpt bij het meten van het leren van studenten uitkomsten. Onderwijspsychologie kan helpen leerkrachten en toekomstige leerkrachten in de ontwikkeling van de evaluatie van het leren van studenten, dat is rechtvaardiger, zowel in de technische evaluatie, naleving van de beginselen van de evaluatie en bepalen de resultaten van evaluaties.
 

B. Voor de toepassing van de beginselen voor de Lerarenopleiding1) Stel Leerdoelen 
Het doel van leren verwijst naar veranderingen in het gedrag van studenten die ervaren wordt na de implementatie van het leerproces. Educatieve psychologie helpt de leraar bij het bepalen van de vorm van het gewenste gedrag veranderen als de leerdoelen.

2) Gebruik van Learning Media 

Kennis van onderwijspsychologie leraren moeten passende educatieve media van plan bent om te worden gebruikt. Bijvoorbeeld, het gebruik van audio-visuele, zodat een reëel beeld aan studenten.
 

3) Voorbereiding van Les Schema 
Tijdschema moet worden opgesteld op basis van de psychologie van de leerling. Zo, dat wordt beschouwd als moeilijke onderwerpen zoals wiskunde studenten geplaatst aan het begin van de les, waar de omstandigheden en de geest van de studenten waren nog vers in het ontvangen cursusmateriaal.
 

Op basis van de beschrijving, kan worden geconcludeerd dat de algemene onderwijspsychologie untu rol in het helpen van leraren voor het plannen, organiseren en onderwijs-en leeractiviteiten in de scholen te evalueren.

Comments :

0 comments to “Voordelen van het leren Psychologie Onderwijs voor leraren en toekomstige leerkrachten”

Post a Comment

Zoeken in deze blog

Populaire berichten vandaag