Het Verzamelen van Rrtikelen Over Onderwijs

 

Metacognitie Componenten

Volgens Dimyati Mahmud (2009) metacognitie heeft twee componenten, namelijk: 
A. Bewustwording over de vaardigheden, strategieën en middelen die nodig zijn om effectief te vervullen hun taken, met andere woorden weten wat te doen. Inbegrepen in dit onderdeel zijn: het identificeren van de belangrijkste idee, informatie te herhalen, vorm verenigingen en mentale beelden, organiseren of laten het materiaal zo veel makkelijker te onthouden, om de technieken van het nemen van de test toe te passen, maken een schets en aantekeningen.
 
B. De mogelijkheid om zelfregulerende mechanisme (zelfregulerend mechanisme) te gebruiken om de succesvolle voltooiing van taken te waarborgen, met andere woorden, te weten wanneer en hoe iets te doen. Inbegrepen in dit onderdeel zijn: het controleren of we begrijpen, te voorspellen resultaten, de evaluatie van de effectiviteit van de uitvoerende taken, met de volgende stap, test strategieën, het bepalen hoe ze hun tijd en activiteiten te verdelen en herzien of vervangen door andere strategieën om de moeilijkheden te overwinnen plannen.

Comments :

0 comments to “Metacognitie Componenten”

Post a Comment

Zoeken in deze blog

Populaire berichten vandaag