Pretty triest dat ook al voorlichting over marketing is meer dan vijfenzeventig jaar, is nog veel onwetendheid over wat bedoeld wordt met de handel brengen ervan in feite. Proces-en marketing filosofie zal nooit effectief te zijn in een organisatie die in heel zijn geschiedenis georiënteerd in een van de technische, productie of financiën. Deze bedrijven kunnen hebben op de markt brengen woordenschat en het toepassen van bescheiden marketing denken, maar ze zijn nog steeds niet gebaseerd op de consument.
Het is naïef om te veronderstellen dat marketing alleen is reclame alleen. Reclame is slechts een aspect van communicatie. Sommige bedrijven verspillen reclamebudget, omdat ze niet correct kan identificeren de betrokken consument.
Sommige bedrijven besteden veel meer advertenties als de situatie is goed, en verlagen als de situatie is slecht. Het snijden van de reclame budget wordt vaak gezien als een makkelijke manier om winst te verhogen wanneer een bedrijf moet nog komen de begrote niveau van de winst. Deze trend wordt gedreven door het feit dat reclame budgetten kan worden gesneden zonder een directe negatieve invloed op de verkoop. Helaas is dit een van de klassieke misverstanden over de rol van marketing en reclame. Management dat gesneden reclamebudgetten in reactie op slechte verkoop doen alsof het werd veroorzaakt door de verkoop van advertentieruimte. Het is naïef om te veronderstellen dat de effectiviteit van reclame kan worden gemeten door de verkoop, maar reclame is slechts een onderdeel van het totale marketing proces.
Daarnaast zijn er veel mensen die marketing gelijkstellen met een omzet tussen, maar die twee woorden zijn verschillend. De verkoop van producten (goederen en diensten) is een van de marketingfunctie (J. Evans en B. Berman), zodat kan worden gezegd van de verkoop is een onderdeel van marketing. Verkoop richt zich op de behoeften van de verkoper, zo druk met de verkoop van de behoefte van de verkoper om de producten / diensten te wijzigen in contant geld of geld. Terwijl de marketing richt zich op de behoeften van kopers, dus in beslag genomen door de gedachte van marketing en bevredigend behoeften van de klant door middel van product en alle items die verband houden met de creatie, levering, en tot slot het verbruik.
Comments :
0 comments to “Dubbelzinnigheid Over Marketing”
Post a Comment