Als je een spreker, trainer of adviseur, en je ziet het potentieel van het internet voor het leveren van uw materiaal, zou je kunnen denken iets als dit:
"Ik wil mijn trainingsprogramma's te vervangen door on-line cursussen, en verkopen ze aan een miljard mensen op het internet."
Als je ooit hebt gezegd dat - of dacht dat het - eens na te denken. Er is een betere manier om winstgevend, effectieve on-line leren programma's te maken.
In het bijzonder zou ik graag willen dat u in plaats daarvan dit zeggen:
"Ik wil mijn trainingsprogramma's verbeteren met on-line leren, en te verkopen aan mijn bestaande klanten."
In het geval je het gemist hebt, hier zijn de drie verschillen:
Verander "vervangen door" naar "versterken".
Verander "on-line cursussen" naar "on-line training".
Verander "een miljard mensen op het internet" naar "mijn huidige klanten".
Dit is de reden ...
1. Verbeteren, niet vervangen
Volledig vervangen van uw bestaande face-to-face programma's met on-line programma's is een grote stap, en het is moeilijk.
Je bent al een ervaren presentator, heb je geprobeerd-en-echte-programma's, uw klanten en het publiek van je houden, heb je comfortabel (zelfs als het niet helemaal gelukkig) met de logistiek van het runnen van een evenement, en je bent goed krijgt betaald voor deze programma's.
Nu ben ik niet zeggen dat je nooit hoeft te gooien de oude om in te luiden het nieuwe. Immers, de spoorwegmaatschappijen van de vroege twintigste eeuw maakte die fout - ze had kunnen zijn de luchtvaartmaatschappijen van de eenentwintigste.
Maar dat is mijn punt: Het is niet nodig om het te gooien. Gewoon te verbeteren je gezicht-to-face-programma's met elektronische componenten.
Na verloop van tijd zul je houdt het toevoegen van meer stukjes en beetjes, en misschien zelfs op een dag besluit dat u niet de face-to-face onderdelen nodig hebt. Of niet - je zou helemaal gelukkig voor altijd met een gemengde oplossing.
Het verbeteren van uw bestaande programma's betekent dat er sneller onder de knie, het is een kleinere verkoop voor uw klanten om te kopen in en verhoogt u uw huidige kosten.
2. On-line leren, niet on-line cursussen
In de begindagen van e-learning - over, oh, 2005 - werd het vaker voor sprekers en trainers op "on-line cursussen" om hun face-to-face-programma's aan te vullen te bieden.
Kortom, een "on-line cursus" was een reeks van e-mailberichten verstuurd naar de deelnemers na het programma hun programma, om te helpen de ideeën die ze geleerd hebben in het programma te versterken. Uiteraard de berichten moest automatisch worden gestuurd, omdat anderen zou ontvangen op verschillende tijdstippen.
Dat was toen, dit is nu!
In de dagen voor Facebook, Ning, Web 2.0, blogs en Twitter, dit was zeer effectief. Maar nu, publiek en klanten verwachten meer dan een reeks van e-mailberichten. U kunt video's, audio, iPhone apps, een wachtwoord beschermde lidmaatschap site, self-assessment onderzoeken, voortgangsverslagen aan managers, en nog veel meer. Daarom noemen we dit "e-learning" nu, en dat omvat veel meer dan alleen een e-mail cursus.
3. Te verkopen aan klanten, niet de ongewassen massa's
Het is hard werken verkoopt alles op het internet, zoals je zou weten als je het geprobeerd hebt. Dus het advies dat ik geef 99% van de tijd is om de markt te brengen om uw bestaande klanten en klanten, in plaats van aan vreemden op het internet (De overige 1% van de tijd is de zeldzame klant die niet begrijpt wat er echt betrokken bij de marketing van Internet, en is bereid om de investeringen te doen om het te laten werken).
De meeste ondernemers willen vreemden te richten, omdat zij de grootste groep. Ze zijn echter ook veruit de meest moeilijk te bereiken, aan te trekken en om te zetten in betalende klanten.
Daarom adviseer ik u uw e-learning reis te beginnen met het bouwen van programma's voor uw bestaande klanten. Dit geldt voor alle uw producten en diensten, maar vooral voor on-line leren, wat veel mensen niet bekend zijn met.
"Ik wil mijn trainingsprogramma's te vervangen door on-line cursussen, en verkopen ze aan een miljard mensen op het internet."
Als je ooit hebt gezegd dat - of dacht dat het - eens na te denken. Er is een betere manier om winstgevend, effectieve on-line leren programma's te maken.
In het bijzonder zou ik graag willen dat u in plaats daarvan dit zeggen:
"Ik wil mijn trainingsprogramma's verbeteren met on-line leren, en te verkopen aan mijn bestaande klanten."
In het geval je het gemist hebt, hier zijn de drie verschillen:
Verander "vervangen door" naar "versterken".
Verander "on-line cursussen" naar "on-line training".
Verander "een miljard mensen op het internet" naar "mijn huidige klanten".
Dit is de reden ...
1. Verbeteren, niet vervangen
Volledig vervangen van uw bestaande face-to-face programma's met on-line programma's is een grote stap, en het is moeilijk.
Je bent al een ervaren presentator, heb je geprobeerd-en-echte-programma's, uw klanten en het publiek van je houden, heb je comfortabel (zelfs als het niet helemaal gelukkig) met de logistiek van het runnen van een evenement, en je bent goed krijgt betaald voor deze programma's.
Nu ben ik niet zeggen dat je nooit hoeft te gooien de oude om in te luiden het nieuwe. Immers, de spoorwegmaatschappijen van de vroege twintigste eeuw maakte die fout - ze had kunnen zijn de luchtvaartmaatschappijen van de eenentwintigste.
Maar dat is mijn punt: Het is niet nodig om het te gooien. Gewoon te verbeteren je gezicht-to-face-programma's met elektronische componenten.
Na verloop van tijd zul je houdt het toevoegen van meer stukjes en beetjes, en misschien zelfs op een dag besluit dat u niet de face-to-face onderdelen nodig hebt. Of niet - je zou helemaal gelukkig voor altijd met een gemengde oplossing.
Het verbeteren van uw bestaande programma's betekent dat er sneller onder de knie, het is een kleinere verkoop voor uw klanten om te kopen in en verhoogt u uw huidige kosten.
2. On-line leren, niet on-line cursussen
In de begindagen van e-learning - over, oh, 2005 - werd het vaker voor sprekers en trainers op "on-line cursussen" om hun face-to-face-programma's aan te vullen te bieden.
Kortom, een "on-line cursus" was een reeks van e-mailberichten verstuurd naar de deelnemers na het programma hun programma, om te helpen de ideeën die ze geleerd hebben in het programma te versterken. Uiteraard de berichten moest automatisch worden gestuurd, omdat anderen zou ontvangen op verschillende tijdstippen.
Dat was toen, dit is nu!
In de dagen voor Facebook, Ning, Web 2.0, blogs en Twitter, dit was zeer effectief. Maar nu, publiek en klanten verwachten meer dan een reeks van e-mailberichten. U kunt video's, audio, iPhone apps, een wachtwoord beschermde lidmaatschap site, self-assessment onderzoeken, voortgangsverslagen aan managers, en nog veel meer. Daarom noemen we dit "e-learning" nu, en dat omvat veel meer dan alleen een e-mail cursus.
3. Te verkopen aan klanten, niet de ongewassen massa's
Het is hard werken verkoopt alles op het internet, zoals je zou weten als je het geprobeerd hebt. Dus het advies dat ik geef 99% van de tijd is om de markt te brengen om uw bestaande klanten en klanten, in plaats van aan vreemden op het internet (De overige 1% van de tijd is de zeldzame klant die niet begrijpt wat er echt betrokken bij de marketing van Internet, en is bereid om de investeringen te doen om het te laten werken).
De meeste ondernemers willen vreemden te richten, omdat zij de grootste groep. Ze zijn echter ook veruit de meest moeilijk te bereiken, aan te trekken en om te zetten in betalende klanten.
Daarom adviseer ik u uw e-learning reis te beginnen met het bouwen van programma's voor uw bestaande klanten. Dit geldt voor alle uw producten en diensten, maar vooral voor on-line leren, wat veel mensen niet bekend zijn met.
Comments :
0 comments to “De grootste fout die deskundigen verdienen met E-Learning programma's”
Post a Comment